Призери Міжнародної олімпіади з математики

Нещодавно студенти-каразінці посіли призові місця на Міжнародній олімпіаді з математики, в якій взяли участь 546 студентів з 45 країн світу.

Сьогодні в рубриці #обличчяКаразінського ми публікуємо інтерв’ю з Володимиром Рябовим, який виборов одне з перших місць на олімпіаді, та Ольгою Шевченко, яка посіла друге місце, випередивши при цьому студентів зі Стенфордського університету та Московського державного університету імені М. В. Ломоносова.

Володимир Рябов, студент 4 курсу факультету математики і інформатики

Володимир Рябов, студент 4 курсу факультету математики і інформатики

Каразінський для мене — це насамперед викладачі мого факультету, хороший колектив студентів та атмосфера навчання, розвитку і спілкування.

Про вибір спеціальності

Я народився та виріс у Харкові, навчався в 45-й гімназії. Десь до середини одинадцятого класу я планував вступати на інженерну або фізичну спеціальність, навіть попри те, що хотів займатися саме математикою. Проте після того, як почув багато схвальних відгуків про факультет математики і інформатики, вирішив, що для мене це найкраща опція. Можу впевнено сказати, що не було жодного разу, аби я пошкодував про свій вибір. Навпаки, викладачі зацікавлюють та надихають своєю любов’ю та повагою до предметів.

«Після того, як я почув багато схвальних відгуків про факультет математики і інформатики, вирішив, що для мене це найкраща опція. Не було жодного разу, аби я пошкодував про свій вибір»

Хобі

Математику я не вважаю своїм хобі, швидше — робочою спеціальністю. Взагалі хобі відіграють важливу роль у пом’якшенні частини неминучого стресу, бо дозволяють людині забути про клопоти, проявити свій творчий потенціал. Також вони дають те відчуття, на яке ти з нетерпінням чекаєш протягом важких буднів. Моє улюблене хобі — це мистецтво. У дитинстві я малював олівцями на папері, а з п’ятнадцяти років займаюся цифровим живописом. На жаль, зараз вистачає часу тільки на швидкі скетчі.

«Хобі відіграють важливу роль у пом’якшенні частини неминучого стресу. Вони дають те відчуття, на яке ти з нетерпінням чекаєш протягом важких буднів»

Підготовка до олімпіади

У певному сенсі я готувався до олімпіад із математики ще під час навчання у школі та змагань на учнівських конкурсах, проте про можливість взяти участь в IMC я дізнався лише за два тижні до початку олімпіади. Я встиг розв’язати задачі з попередніх років, щоб побачити розподіл завдань за темами та загальний рівень складності матеріалу, що в них зустрічається. Участь в IMC ніколи не була моєю метою, як я казав раніше, мене запросили лише за два тижні. Участь та медаль на цій олімпіаді стануть гарним доповненням до мого CV.

Про відчуття перемоги

Мені вдалося обійти студентів багатьох університетів, проте я не вважаю це досягненням або гідним приводом для хизування. Олімпіада є насамперед індивідуальним змаганням, тому не на 100% демонструє якість освіти в тих чи інших навчальних закладах.

Вплив освіти в Каразінському на результат

Безумовно, викладачі мого факультету дали мені більш ніж достатньо знань для участі в цій олімпіаді. Зазвичай складність олімпіадних задач із математики полягає в ідейній частині, а не в технічній. Тому насправді викладачі дали мені набагато більше знань, ніж потрібно для підготовки, за що я їм дуже вдячний! Не можу не додати, що крім викладачів університету я завдячую своєю підготовкою та багатьом іншим моєму шкільному вчителю математики, викладачам олімпіадних секцій, які я відвідував в дитинстві, та, звісно, своїм батькам.

«Насправді, викладачі дали мені набагато більше знань, ніж потрібно для підготовки, за що я їм дуже вдячний»

Плани на майбутнє

Я планую вступити до магістратури на факультет математики і інформатики та продовжити працювати зі своїм науковим керівником. Я ще точно не знаю, ким хочу працювати, але сподіваюся, що зможу знайти роботу в науковій сфері або там, де матиму можливість застосовувати свої фахові знання.

Каразінський у трьох словах

Каразінський для мене — це насамперед викладачі мого факультету, хороший колектив студентів та атмосфера навчання, розвитку і спілкування.

Ольга Шевченко, студентка 3 курсу факультету математики і інформатики

«Обирайте спеціальність, яка вам насправді є цікавою, а не ту, яка подобається вашим батькам або яка забезпечує хорошу заробітну плату»​

Чому математика?

Мабуть, тому що в школі я багато приділяла їй уваги, мені це подобалося. Це сталося само собою: в початковій школі займалася в гуртках, потім почала брати участь в олімпіадах, потім готувалася до університету і вступила на факультет математики і інформатики.

Хобі 

У математиці важливо, щоб у тебе були й інші інтереси. Бо важко весь час знаходитися в цій сфері, треба знаходити час для відпочинку, для перезавантаження свого мислення. Я намагаюся відволікатися, особливо останнім часом. Я почала малювати, якраз два тижні тому. Раніше багато часу грала на гітарі, загалом майже 12 років. Також обожнюю подорожувати, але останнім часом, як ми знаємо, це не дуже виходить.

«У математиці важливо, щоб у тебе були й інші інтереси. Бо важко весь час знаходитися в цій сфері»

Мені подобається працювати з дітьми, раніше я викладала в Малому каразінському університеті (прим.ред — центр позашкільної освіти для школярів). Зараз перейшла на індивідуальні заняття зі школярами. 

Навчання

На першому курсі мені було легко: можна було прочитати щось і запам’ятати. Але потім ставало все складніше, я багато займалася, щоб усе зрозуміти.

Про підготовку до олімпіади

Можна сказати, що я готувалася до неї ще з дитинства, коли відвідувала гурток у Малому каразінському університеті та брала участь в інших змаганнях. У мене за плечима багаторічний олімпіадний досвід, який зараз дозволяє мені не тільки показувати гарні результати, але й готувати школярів до подібних змагань. А також перевіряти та проводити деякі олімпіади.

«У мене за плечима багаторічний олімпіадний досвід, який зараз дозволяє мені не тільки показувати гарні результати, але й готувати школярів до подібних змагань»

Знання та навички, здобуті упродовж шкільної освіти, заклали гарний фундамент для моїх подальших досягнень, за що я дуже вдячна моїм керівникам та батькам.

«Значну роль відіграло моє навчання на факультеті математики та інформатики» 

Олімпіади для мене насамперед — це можливість розв’язувати цікаві задачі, а також знайомитися з цікавими людьми. Звісно, перемоги у престижних міжнародних змаганнях відкривають нові можливості. Загалом, хоч я і не вважаю, що олімпіади зараз важливі для моєї кар’єри, я з радістю беру в них участь.

Каразінська освіта 

Викладачі факультету дали мені необхідну теоретичну базу для того, щоб розв’язати будь-яку із задач, які були запропоновані на олімпіаді. Я справді задоволена освітою на «мехматі». Але часто для того, щоб придумати рішення, недостатньо знати кілька теорем. Тут дуже допомагає власна кмітливість та олімпіадний досвід.

Про відчуття щастя

Я відчуваю себе щасливою, коли знаходжуся в колі талановитих та мотивованих людей, коли займаюся улюбленою справою та відчуваю себе повністю залученою у процес, а також коли мандрую мальовничими місцями та розділяю ці відчуття з рідними.

Три якості успішного математика

Наразі можу тільки здогадуватися, які найважливіші якості для студента-математика:

  • працьовитість;
  • ціленаправленість;
  • кмітливість.

 

Корисні посилання