У Каразінському пройшли тренінги для вчителів, підприємців і державних службовців

14, 15, 21 і 22 червня 2025 року в Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна у межах реалізації проєкту Жана Моне — Центр досконалості «Східноукраїнський центр європейських досліджень» / "Eastern Ukrainian Centre of European Studies" (EAUCES) ERASMUS-JMO-2024-COE 101176972 відбулися тренінги для шкільних вчителів, підприємців і державних службовців. Тренерами на цих заходах були Наталія Непрядкіна, Тетяна Коваленко, Алла Сайпанова, Аліна Червяцова, Максим Колісник, Оксана Цукан, Олена Черненко і Валерій Рєзніков.
Підприємцям було запропоноване практичне заняття під назвою «Фулфілмент для бізнесу в ЄС». Під час зустрічі слухачі мали змогу:
- дізнатися про особливості, переваги та ризики фулфілменту для e-commerce та підприємців;
- ознайомитися з досвідом використання послуг для масштабування товарного бізнесу на ринки ЄС;
- розробити та запропонувати поради й алгоритм використання фулфілмент-послуг в країнах ЄС для українських підприємств різних сфер діяльності (продавців електроніки, іграшок, декору для дому, косметики тощо).
Державні службовці розширили свої знання про систему прийняття рішень у ЄС, а вчителі — про історичні етапи становлення та розвитку європейських співтовариств і ЄС.
Держані службовці дізналися більше про влаштування інституційної системи та бюджетні процеси Європейського Союзу, етапи європейської економічної інтеграції, принципи функціонування єдиного ринку ЄС та їх застосування у практичній підприємницькій діяльності, а також отримали ґрунтовні знання щодо мети, структури та грантових можливостей Рамкової програми ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт Європа», а також практичну інформацію щодо участі у Програмі у розрізі типів діяльності, інструментів фінансування, вибору конкурсів, пошуку партнерів, особливостей міжнародного публічного права з акцентом на багатогранні європейські здобутки. Вчителі ознайомилися з ключовими ініціативами ЄС для боротьби з дезінформацією (нормативно-правовими, інституційними та політичними).
Учасники тренінгу виконали практичне завдання — пройшли тест на стійкість до дезінформації та поділилися результатами (за бажанням) у сервісі Mentimeter для того, щоб оцінити, як дезінформація та інформаційний шум впливають на життя кожного з нас. На лекційному та практичному занятті також обговорювалися такі питання, як: поняття наративу, як вони формуються, способи їх формування та захисту від них, приклади наративів; поняття та властивості фейку, типи фейків, приклади фейків; поняття та ознаки фейкових новин, способи розпізнати фейкові новини; роль ботів та тролів у поширенні дезінформації та їх приклади тощо.
Окрему увагу було приділено поняттю, меті, етапам фактчекінгу, розглянуто ключові фактчекінгові ініціативи у світі, ЄС та Україні (зокрема Snopes, PolitiFact, Bellingcat, EUvsDisinfo, EUvsDisinfo, StopFake, Voxcheck). Також вчителі познайомилися з дидактичними матеріалами, цифровими інструментами, іграми та квізами про ЄС, що допоможуть удосконалити навчальний процес у школі.
47 учасників тренінгів успішно завершили навчання й отримали сертифікати.