Панельна дискусія «Роль вчительської професії у розвитку суспільства»
Сьогодні, як ніколи, вчителі відіграють ключову роль у формуванні майбутніх поколінь. В умовах швидких змін у суспільстві, поточних викликів і технологічного прогресу професія вчителя стає ще більш відповідальною. Для обговорення цієї важливої теми Академія вчительства Каразінського університету у партнерстві з ГО «ЕдКемп Україна» та International Inclusion Foundation зібрала в Києві провідних фахівців сфери освіти та майбутніх учителів.
Відбулася панельна дискусія «Роль вчительської професії у розвитку суспільства (у контексті даних міжнародного огляду "Education at a Glance 2024")».
Директор Директорату освіти та навичок Організації економічного співробітництва та розвитку, засновник і куратор Програми міжнародного порівняльного оцінювання учнів PISA Андреас Шляйхер презентував результати дослідження "Education at a Glance 2024" («Погляд на освіту»). Це дослідження є авторитетним джерелом інформації про стан освіти у всьому світі. «Ви є архітекторами майбутнього України. Це дуже нелегка місія, адже ви маєте уявляти це майбутнє до того, як решта зможе його побачити. І найкращий спосіб це зробити — уособлювати себе з тим освітнім простором та стратегіями, які допоможуть створити це краще майбутнє».
У дискусії також взяли участь:
- Сергій Колебошин, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;
- Олена Масалітіна, віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна»;
- Марина Крісов, очільниця міжнародної ГО "International Inclusion Foundation";
- Олександр Думишинець, учитель інформатики, півфіналіст Global Teacher Prize 2024;
- Тетяна Кагановська, ректор Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.
Пані ректор наголосила на тому, що одна з головних місій Каразінського університету — це соціальна відповідальність, однією з ознак якої і є підготовка висококваліфікованих педагогічних працівників.
Модерувала дискусію проректор Каразінського університету, міністр освіти і науки (2016–2019 роки) Лілія Гриневич. За її словами, Академія вчительства — про сучасні методики, розуміння власної психології та психології тих, кого ти навчаєш, про пошук натхнення, моральних, фізичних і духовних ресурсів, які можуть допомогти вчителеві в його важливій праці.
Презентація продовжилася дискусією за участі експертів, студентів Каразінського, викладачів та освітян Харківщини. Також у межах зустрічі каразінці відвідали школу MIDGARD, на базі якої студенти ННІ «Академія вчительства» проходитимуть практику. MIDGARD — це освітня територія, де створюють нові стандарти та підходи у системі навчання та розвитку.
Для студентів Каразінського провели семінар на тему «Інклюзивна освіта: вступ до СЕП-підходу». Завершальним етапом візиту стала екскурсія до музею «Становлення української нації», метою якого є виховання патріотизму, свідомої громадянської позиції та шанобливого ставлення до традицій, культури й історії свого народу.
Якісна освіта формує не тільки професійні навички, але й цінності, моральні засади та критичне мислення, що стають основою розвитку кожної країни. Радіємо можливості бути частиною цієї важливої місії!