Онлайн-опитування студентів університету щодо цілей сталого розвитку: результати
7–22 травня 2020 року в Каразінському університеті проведено онлайн-опитування студентів університету в межах академічного партнерства з британським університетом Англія Раскін у Кембриджі в проєкті “Creative Spark. Making Good”.
В опитуванні взяли участь 447 студентів.
Для реалізації ініціативи було залучено соціологів незалежного аналітичного центру «Українська експертна ліга», які підготували опитування, допомогли в польовій роботі та проаналізували отримані дані, серед яких — доцент кафедри прикладної соціології та соціальних комунікацій соціологічного факультету, координатор програми “Creative Spark” у Каразінському університеті Ірина Cолдатенко, координатор програми “Creative Spark” в Англія Раскін Університеті (м. Кембридж, Велика Британія) Анна Марковська, доцент кафедри прикладної соціології та соціальних комунікацій соціологічного факультету, президент аналітичного центру «Українська експертна ліга» Галина Кравченкова, старший викладач кафедри прикладної соціології та соціальних комунікацій соціологічного факультету Аліна Калашнікова, начальник управління міжнародних відносин університету, професор кафедри прикладної соціології та соціальних комунікацій соціологічного факультету Олександр Хижняк.
Опитування стало нагальним кроком до виявлення освітніх потреб студентів та виявлення шляхів їх задоволення можливостями університету, зокрема рівня зацікавленості студентів в опануванні підприємницьких навичок та реалізації соціальних бізнес-проєктів.
Мета дослідження — визначення ставлення студентів Каразінського університету до цілей сталого розвитку, перспектив залучення студентів до реалізації цих цілей, форматів залучення та ролі університету в набутті необхідних знань із соціального підприємництва (спеціальна освітня програма, навчальний курс чи неформальна освіта).
Завдання дослідження — визначити рівень знання цілей сталого розвитку, оцінити перспективи досягнення цих цілей через соціальний бізнес, виявити очікувані формати спеціальних освітніх заходів в опануванні підприємницьких навичок та реалізації соціальних бізнес-проєктів, визначити стратегії поведінки студентів у сучасному комунікативному просторі, комунікативні звички учасників опитування — частотність, предмет та формати користування соціальними мережами.
За результатами опитування було надано такі рекомендації:
– створення соціальних проєктів у межах університету, які надали б студентам можливість долучатися до досягнення цілей сталого розвитку через волонтерську участь та створення власних соціальних стартапів;
– створення короткострокових освітніх проєктів, під час яких студенти могли б отримати знання про соціальне підприємництво, сталий розвиток, можливості брати участь або власноруч створювати підприємства відповідного спрямування;
– створення бізнес-інкубатора в університеті, де можна було б долучитися до участі в проєктах, спрямованих на різні цілі сталого розвитку;
– розширення можливостей співпраці з міжнародними організаціями з підтримки сталого розвитку й соціального підприємництва;
– розширення інформаційної підтримки всіх подібних ініціатив в Instagram, YouTube, Telegram та забезпечення онлайнової участі через Zoom і Skype.
Довідково. Громадська організація «Українська експертна ліга» (УЕЛ) — аналітичний центр, який спеціалізується на дослідницьких проєктах соціально-політичної, антикорупційної та просвітницької спрямованості на всій території України. Особливість експертизи центру — у розробленні та впровадженні програм із вимірювання та оцінювання комунікацій, соціальних проєктів (M&E). За останній рік УЕЛ реалізовано проєкти за фінансування Европейського Союзу, Міністерства освіти і науки України, USAID та Посольства Федеративної республіки Німеччина.