Політика

Залучення грошових коштів та інших ресурсів (фандрейзингу) Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна

Вступ.

Політика залучення грошових коштів та інших ресурсів (фандрейзингу) Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (далі – Політика) – це програмний документ, який має на меті розбудову усталених практик залучення грошових коштів та інших ресурсів (фандрейзингової діяльності), що базується на цінностях Каразінського університету, зокрема відкритості, творчості, громадянськості, патріотизмі та гуманізмі. Політика передбачає створення системи залучення додаткових фінансових та інших ресурсів для підтримки університету у воєнний та повоєнний час.

Політика відповідає вимогам чинного законодавства.

Місія.

Функціонування в університеті ефективної комплексної системи заходів, спрямованих на залучення фінансових та інших ресурсів, задля забезпечення стабільності та сталого розвитку Каразінського університету.

Мета.

Розширення співпраці з неурядовими та міжнародними організаціями, державними інституціями, представниками бізнесу, науки й культури заради підтримки, відновлення та розвитку університету.

Стратегічні цілі.

  1. Створення ефективного механізму забезпечення фінансової стабільності університету;
  2. Впровадження дієвої системи співпраці з вітчизняними та міжнародними донорами.

Реалізація Політики залучення грошових коштів та інших ресурсів.

Для досягнення стратегічних цілей необхідна реалізація наступних завдань:

  • налагодження співпраці із закладами вищої освіти партнерами університету, з українськими та міжнародними організаціями, благодійними фондами, громадським сектором та іншими інституціями;
  • робота з лідерами думок, агентами змін зі сфери бізнесу, освіти, науки та культури з наголосом на залучення грошових коштів та інших ресурсів;
  • підтримку високої репутації Каразінського університету та розвиток культури залучення грошових коштів та інших ресурсів (фандрейзингу) в університетській спільноті; - створення умов для інституційного забезпечення фандрейзингової діяльності в університеті;
  • створення системи внутрішньої політики, спрямованої на ефективне та прозоре використання коштів;
  • впровадження партнерських програм з метою залучення інвестицій в освітній та науковий процеси;
  • розробка та постійне вдосконалення програм залучення грошових коштів та інших ресурсів.

Основні джерела залучення додаткового фінансування.

  • Фонди, міжнародна технічна допомога:
    – гранти;
    – стипендії;
    – технічна допомога.
  • Державні органи:
    – гранти;
    – контракти;
    – матеріальна допомога.
  • Бізнес:
    – пожертвування (донати);
    – соціальне спонсорство;
    – натуральний вклад (in-kind);
    – безоплатна «оренда» робочого часу співробітників або надання безплатних консультацій в рамках сервісу фірми;
  • Неурядові організації:
    – партнерства.
  • Діяльність університету/самофінансування:
    – продаж послуг.
  • Фізичні особи:
    – одноразові дрібні пожертви (краудфандинг);
    – постійні (регулярні) пожертви;
    – майно;
    – купівля послуг університету;
    – пожертви під час проведення акцій та заходів;
    – волонтерство.

При роботі з визначеними джерелами фінансування університет може виступати:

  • як отримувач гранту – отримувати донорську підтримку з метою реалізації проєктів задля зміцнення інституційної спроможності університету;
  • як бенефіціар – набувач благодійної допомоги, що одержує допомогу від одного чи кількох благодійників для досягнення цілей, визначених Законом «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
  • як партнер – спільна реалізація партнерської програми та/або координування донорської підтримки, в разі якщо місія та мета відповідають меті діяльності університету;
  • як спеціальний партнер – при зверненні до університету спонсорів та благодійників, які мають намір передачі благодійної допомоги для підсилення реалізації проєктів, підтриманих університетом та подальший їх розвиток;

Інструменти реалізації Політики.

Головними інструментами реалізації Політики є інституційні та партнерські програми, через які відбувається залучення інвестицій в розвиток Каразінського університету:

        • «Спільнота бізнес-опікунів» – інституційна програма університету, яка сприяє залученню в освітній та науковий простір спонсорів, меценатів, інвесторів, бізнес-опікунів та формуванню привабливого для зовнішніх інвестицій освітнього продукту. Університет працюватиме над створенням платформи для прозорої та стабільної комунікації між державними установами, міжнародними організаціями, представниками бізнес-середовища та громадянським суспільством;
        • «Освітня доброчинність» – партнерська програма націлена на залучення благодійників та меценатів з метою популяризації доброчинності у сфері освіти та науки, підтримки освітнього продукту, підвищення інвестиційної привабливості освітнього та наукового середовища університету на регіональному, національному та міжнародному рівнях;
        • Ендавмент-фінансування – програма, при якій кошти інвестуються у прибуткові фінансові інструменти, а дохід від інвестицій використовується на цілі, для яких були зібрані кошти. Інвестиційний дохід, отриманий від ендавмент-фонду, може бути використаний за напрямками:

– фінансова підтримка здобувачів вищої освіти у вигляді зменшення плати за навчання студентів із сімей військовослужбовців та інших;

фінансування деяких кафедp/факультетів/інститутів та спрямування коштів на виплату премій видатним науковцям та дослідникам;

– фінансування наукових досліджень, новітніх програм і проєктів;

– створення сучасних наукових лабораторій та фінансування їхньої діяльності.

Таким чином, головними особливостями ендавмент-фондів є виключно цільовий характер призначення та недоторканність коштів;

  • Створення нових програм і використання інших методів та інструментів, які сприяють залученню інвестицій до університету.
Корисні посилання